You are here: Home » Nethistorier » Fjernsupport giver en hurtig løsning på it-problemerne

Fjernsupport giver en hurtig løsning på it-problemerne

IT-problemer er noget alle firmaer kan forvente at opleve på et eller andet tidspunkt. Og når det sker, er det vigtigt, at problemerne kan løses så hurtigt som muligt. Dette er en af grundende til, at fjernsupport er blevet så populær. Det løser nemlig det tidsmæssige perspektiv i mange supportopgaver. I sådanne situationer højner fjernsupport produktiviteten ved at problemerne løses hurtigt, så medarbejderne er i stand til at arbejde videre.

Fjernsupport fungerer typisk ved at der etableres en sikker/krypteret forbindelse mellem konsulentens og kundens system, hvorved konsulenten får adgang til kundens system for at kunne foretage fejlfinding og fejlretning. Som regel benyttes et dedikeret software eller hardware system til at skabe denne forbindelse.

Der er gode besparelser at hente ved at benytte sig af remote support. Blandt andet undgås unødvendig transport tid fra leverandør til kunde og ofte kan ventetiden på løsning af problemet også nedsættes, da konsulenten ikke skal planlægge en køretur ud til kunden, men kan tage sig af opgaven, så snart der er et ophold i de andre arbejdsopgaver.

Der er ganske enkelt store fordele for både konsulent og kunde ved at benytte sig af remote support. Og den gammeldags it-konsulent, som konstant er på farten og hele tiden er optaget af kundebesøg er helt klart på retræte og er i stor udtrækning blevet afløst af specialister, som sidder bag et skrivebord. Dette giver også mulighed for at benytte sig af flere konsulenter til en specifik opgave.Herved kan opgaven ofte løses hurtigere og af folk, som har kendskab til lige nøjagtig den præcise opgave som skal løses.